۰

تسکین دردهای عصبی با تغییرات در سبک زندگی

تسکین دردهای عصبی با تغییرات در سبک زندگی

تسکین دردهای عصبی با تغییرات در سبک زندگی

در این پست از سایت سرگرمی آناناز می خواهیم به تبیین روش تسکین دردهای عصبی با تغییرات در سبک زندگی بپردازیم. به صراحت باید گفته شود، اگر درمان نشوید، دردهای عصبی می تواند شما را ناتوان کند. تعدادی از عوامل می توانند باعث دردهای عصبی شما شود، از جمله:

  • دیابت، سکته مغزی، سرطان یا سایر بیماری های عمده
  • آسیب به مغز یا ستون فقرات
  • خون رسانی ضعیف به اعصاب
  • سندرم تونل کارپال یا سیاتیک
  • تومورهایی که به اعصاب شما فشار می آورند و باعث درد می شوند

اگر از درد عصبی یا نوروپاتی رنج می برید، این مقاله می تواند کمک کند.

بهترین رژیم غذایی برای اعصاب شما

ویتامین B از سلول های عصبی محافظت می کند. ویتامین B1 (تیامین) انرژی لازم برای عملکرد اعصاب شما را فراهم می کند، در حالی که ویتامین B6 درد عصبی را تسکین می دهد و تکانه های عصبی را به درستی منتقل می کند. ویتامین B12 اعصاب را بازسازی می کند و از آسیب محافظت می کند.

کمبود ویتامین B12 یا B1 ممکن است تا حدی مسئول درد عصبی شما باشد. یک دکتر با تجربه در این حوزه می تواند به شما در برنامه ریزی یک رژیم غذایی سالم برای اعصاب کمک کند که شامل میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل است تا هر گونه کمبود ویتامین را جبران کند و به بدن شما اجازه التیام دهد.

تغییرات اضافی در رژیم غذایی

  • گلوتن را حذف کنید یا حداقل روی غلات سالم بدون گلوتن مانند کینوا، آمارانت، تف و سورگوم تمرکز کنید.
  • یک رژیم غذایی وگان را در نظر بگیرید. کاهش یا حذف گوشت، پنیر و شیر باید به تعادل قند خون شما کمک کند، که می تواند درد عصبی را آرام کند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید تا مواد مغذی در جریان باشند.
  • مصرف قند خود را تعدیل کنید و شیرین کننده های مصنوعی را به طور کامل حذف کنید.
  • شیرینی خود را با میوه های کم گلیسمی مانند سیب، زردآلو، گلابی، پرتقال، توت فرنگی، انگور و آلو سیر کنید.
  • سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کرفس، خیار، قارچ و غیره را شامل شود.
  • از سالادهای برگ سبز، با چربی های سالم مانند روغن زیتون، ماهی وحشی و آووکادو، که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، اعصاب ساز و کاهش دهنده درد لذت ببرید.
  • مکمل با ویتامین های B، اسید آلفا لیپوئیک (ALA)، ویتامین E و ویتامین B3 (نیاسین) که همگی برای سلامت اعصاب بسیار مهم هستند.
  • با افزودن کورکومین و زردچوبه ضدالتهابی به غذا، زندگی خود را ادویه کنید. مزه ی هیجان انگیزی دارند و ممکن است درد عصبی را کاهش دهند.

نوروپاتی محیطی

نوعی درد عصبی، نوروپاتی محیطی اغلب بیماران دیابتی را تحت تاثیر قرار می دهد. ارتباط ضعیف در اعصاب می تواند باعث ایجاد درد ناتوان کننده، سوزن سوزن شدن و سوزش شود و در نهایت به اعصاب آسیب برساند. دیابت اغلب نتیجه تغذیه نامناسب و/یا چاقی است. دکتر برکوور می‌تواند مواد مغذی، غذاها و ورزش‌های مناسبی را برای کنترل وضعیت و درد شما پیشنهاد کند.

آیا نوروپاتی محیطی باعث درد شما می شود؟

علاوه بر درد، افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات هماهنگی و تعادل
  • حساسیت به لمس
  • سرگیجه

به غیر از دیابت، عوامل خطر مختلفی در ایجاد نوروپاتی محیطی نقش دارند، از جمله:

  • بیماری های خود ایمنی، مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس
  • فیبرومیالژیا یا سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن
  • آسیب های جسمی ناشی از تصادفات و جراحات
  • ویروس اپشتین بار، بیماری لایم و سایر عفونت های مزمن
  • قرار گرفتن در معرض مواد سمی مانند سرب و جیوه

به ویژه مهم است که نوروپاتی محیطی را زودتر برطرف کنیم، زیرا درمان آن بسیار دشوارتر است.

تغییرات ساده سبک زندگی می تواند با درد شما مقابله کند

علاوه بر رژیم غذایی، توصیه می شود که برخی از تنظیمات اولیه در سبک زندگی مانند اجتناب از حرکات تکراری، افزایش میزان ورزش سبک تا متوسط ​​و عدم تحرک برای مدت طولانی را انجام دهید. حتماً مرتباً از رایانه بلند شوید تا حرکات کششی داشته باشید.

اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. و در مصرف الکل خود افراط نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =

مشاهده بیشتر