0

تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بالا

تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بالا

تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بالا

در این پست از سایت سرگرمی آناناز قصد داریم به بررسی تربیت فرزندان با اعتماد به نفس بالا بپردازیم. چگونه می توان در کودکان ارزش خود را ایجاد کرد و به آنها کمک کرد تا احساس کنند می توانند از عهده آنچه بر سر راهشان می آید برآیند.

بچه ها از بدو تولد مهارت های جدید را با سرعت سرگیجه آور یاد می گیرند. و در کنار آن توانایی های جدید، اعتماد به نفس استفاده از آنها را نیز به دست می آورند.

همانطور که کودکان بزرگتر می شوند، این اعتماد به نفس می تواند به اندازه خود مهارت ها مهم باشد. برای پیشرفت، بچه ها باید به توانایی های خود اعتماد کنند و در عین حال بدانند که اگر در کاری موفق نباشند می توانند از عهده آن برآیند. با تجربه تسلط و بازگشت از شکست است که آنها اعتماد به نفس سالمی پیدا می کنند.

در اینجا 12 روشی وجود دارد که می توانید کودکان را طوری آماده کنید که احساس توانایی کنند و از مهارت ها و استعدادهایشان بیشترین مسافت پیموده شده را ببرند.

1. اعتماد به نفس خود را مدل کنید

حتی اگر کاملاً آن را احساس نکنید! دیدن شما که کارهای جدید را با خوش بینی و آمادگی زیاد انجام می دهید، الگوی خوبی برای بچه ها است. این بدان معنا نیست که شما باید وانمود کنید که کامل هستید. اضطراب خود را به رسمیت بشناسید، اما روی آن تمرکز نکنید – روی کارهای مثبتی که برای آماده شدن انجام می دهید تمرکز کنید.

2. از اشتباهات ناراحت نشوید

به بچه ها کمک کنید متوجه شوند که همه اشتباه می کنند و نکته مهم این است که از آنها یاد بگیرید، نه اینکه روی آنها تمرکز کنید. افراد با اعتماد به نفس اجازه نمی دهند ترس از شکست بر سر راهشان قرار گیرد – نه به این دلیل که مطمئن هستند هرگز شکست نخواهند خورد، بلکه به این دلیل که می دانند چگونه با شکست مواجه شوند.

3. آنها را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کنند

به جای اینکه تمام انرژی خود را روی چیزهایی متمرکز کنند که قبلاً در آن عالی هستند، برای بچه ها خوب است که تنوع داشته باشند. دستیابی به مهارت‌های جدید باعث می‌شود بچه‌ها احساس توانایی و اعتماد به نفس داشته باشند که می‌توانند با هر چیزی که پیش می‌آید مقابله کنند.

4. اجازه دهید بچه ها شکست بخورند

طبیعی است که بخواهید از فرزندتان در برابر شکست محافظت کنید، اما آزمون و خطا روشی است که بچه ها یاد می گیرند، و کوتاهی در رسیدن به یک هدف به بچه ها کمک می کند بفهمند که این هدف کشنده نیست. همچنین می‌تواند بچه‌ها را به تلاش بیشتر تشویق کند، که به خوبی به آنها کمک خواهد کرد.

5. استقامت را تحسین کنید

یادگیری تسلیم نشدن در اولین ناامیدی یا وثیقه پس از یک شکست، یک مهارت مهم زندگی است. اعتماد به نفس و عزت نفس به این نیست که همیشه در همه چیز موفق شوید، بلکه به این است که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا به تلاش ادامه دهید و اگر بهترین نیستید ناراحت نشوید.

6. به بچه ها کمک کنید اشتیاق خود را پیدا کنند

کاوش در مورد علایق خود می تواند به کودکان کمک کند تا حس هویت را ایجاد کنند، که برای ایجاد اعتماد به نفس ضروری است. البته، دیدن استعدادهای آنها باعث افزایش عزت نفس آنها نیز می شود.

7. هدف گذاری کنید

بیان اهداف کوچک و بزرگ و دستیابی به آنها باعث می شود بچه ها احساس قوی کنند. با تشویق فرزندتان به تهیه فهرستی از چیزهایی که دوست دارند به آن دست یابند، به فرزندتان کمک کنید تا آرزوها و رویاها را به اهداف عملی تبدیل کند. سپس، تقسیم اهداف بلندمدت به معیارهای واقعی را تمرین کنید. شما به علایق آنها اعتبار می دهید و به آنها کمک می کنید مهارت هایی را که برای رسیدن به اهدافشان در طول زندگی نیاز دارند بیاموزند.

8. تلاش را جشن بگیرید

تمجید از بچه ها به خاطر دستاوردهایشان عالی است، اما همچنین مهم است که به آنها بفهمانید که فارغ از نتیجه به تلاش هایشان افتخار می کنید. ایجاد مهارت‌های جدید کار سختی می‌طلبد و نتایج همیشه فوری نیستند. بگذارید بچه‌ها بدانند که برای کاری که انجام می‌دهند ارزش قائل هستید، چه بچه‌های نوپا و چه نوجوانانی که به خودشان گیتار می‌آموزند.

9. انتظار داشته باشید که آنها وارد میدان شوند

ممکن است شکایت کنند، اما بچه‌ها وقتی برای انجام کارهای مناسب سن، از چیدن اسباب بازی ها گرفته تا ظرف‌شویی و برداشتن خواهر و برادر کوچک‌تر از یک قرار بازی، حساب می‌کنند، احساس ارتباط و ارزش بیشتری می‌کنند. تکالیف و فعالیت های بعد از مدرسه عالی هستند، اما نیاز خانواده بسیار ارزشمند است.

10. نقص را در آغوش بگیرید

به عنوان بزرگسالان می دانیم که کمال غیرواقعی است، و برای بچه ها مهم است که این پیام را در اسرع وقت دریافت کنند. به بچه ها کمک کنید ببینند چه در تلویزیون باشد، چه در یک مجله یا در فید رسانه های اجتماعی دوستان، این ایده که دیگران همیشه شاد، موفق و کاملاً لباس پوشیده اند، خیالی و مخرب است. در عوض، به آنها یادآوری کنید که کمتر از کامل بودن انسان است و کاملاً اشکالی ندارد.

11. آنها را برای موفقیت آماده کنید

چالش‌ها برای بچه‌ها خوب است، اما آنها باید فرصت‌هایی هم داشته باشند که در آن مطمئن شوند موفق می‌شوند. به فرزندتان کمک کنید تا در فعالیت هایی شرکت کند که به او احساس راحتی و اعتماد به نفس کافی برای مقابله با یک چالش بزرگ تر می کند.

12. عشق خود را نشان دهید

اجازه دهید فرزندتان بداند که شما او را بدون توجه به هر چیزی دوست دارید. برنده یا باخت بازی بزرگ، نمرات خوب یا بد. حتی وقتی از دست او عصبانی هستید. اطمینان از اینکه فرزندتان می‌داند که فکر می‌کنید او عالی است – و نه فقط وقتی کارهای بزرگ انجام می‌دهد – ارزش خود را حتی زمانی که نسبت به خودش احساس خوبی ندارد، تقویت می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر