0

راههای مقابله با عصبانیت

راههای مقابله با عصبانیت

راههای مقابله با عصبانیت

در این پست از سایت سرگرمی آناناز قصد داریم به معرفی راههای مقابله با عصبانیت بپردازیم. اولاً، خشم یک احساس «بد» نیست. در واقع می تواند به شما کمک کند که صادق باشید یا از چیزی که به آن اعتقاد دارید دفاع کنید. احساس عصبانیت هیچ اشکالی ندارد. مهم این است که چگونه با خشم خود کنار می آیید و چگونه عصبانی می شوید.

اگر مهارت های کنترل خشم را یاد بگیرید، کمتر شبیه این خواهید شد…

ما تضمین نمی کنیم که شما هنوز در حالت روحی بدی نباشید، اما کمتر احتمال دارد به گونه ای رفتار کنید که ممکن است پشیمان شوید.

در اینجا نکات ما برای بهترین راه برای کنترل خشم آمده است.

1. علائم هشدار دهنده را بشناسید

اگر بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی شروع به احساس عصبانیت می کنید، در جای خوبی خواهید بود که برخی از نکات ما را قبل از اینکه واقعاً به دردسر بیفتید یا انتقاد کنید، امتحان کنید. سپس می توانید چند تا از استراتژی های زیر را امتحان کنید. برخی از علائم هشدار دهنده عبارتند از:

  • قلب تپنده
  • دندان قروچه کردن
  • تعریق
  • سینه سفت
  • تکان دادن
  • اضطراب
  • بالا بردن صدایت
  • تندرو یا تدافعی بودن
  • به طور موقت حس شوخ طبعی خود را از دست می دهید
  • قدم زدن
  • گرفتن “فلش” خلق و خوی بد
  • انتقاد بیش از حد از کسی
  • احساس بحث و جدل

2. بررسی کنید که چرا عصبانی هستید

دلایل زیادی برای عصبانی بودن شما وجود دارد. این یک واکنش طبیعی یا قابل درک در برخی شرایط است، مانند زمانی که با شما یا شخص دیگری به طور ناعادلانه رفتار می شود. با این حال، اگر مطمئن نیستید که چرا فقط به کسی ضربه زدید، به روز خود فکر کنید و سعی کنید دقیقاً آنچه را که باعث ناراحتی شما شده است مشخص کنید.

برخی دیگر از دلایلی که باعث می شود احساس عصبانیت کنید عبارتند از:

شما تحت فشار زیادی هستید
شما در حال تجربه تغییرات بدنی یا هورمونی هستید که باعث نوسانات خلقی می شود
شما از اینکه زندگی تان چگونه پیش می رود ناامید هستید.
اگر ابتدا خشم خود را بشناسید و سپس با آن مقابله کنید، تأثیر مخربی بر روابط، بدن، ذهن و احساسات شما نخواهد داشت.

3. آن را یادداشت کنید

گاهی اوقات، نوشتن مطالب می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا احساس عصبانیت می کنید و چگونه می توانید با آن کنار بیایید. همچنین به شما کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز قرار دهید.

4. تا 100 بشمار

این یکی بسیار ابتدایی به نظر می رسد، اما کار می کند. فکر کردن به چیزی غیر از چیزی که باعث ناراحتی شما می شود به مدت 100 ثانیه می تواند به شما کمک کند از سوختن فیوز جلوگیری کنید. این به شما این فرصت را می دهد که قبل از انجام هر کار دیگری، خود و افکارتان را جمع آوری کنید.

5. مکث را فشار دهید

وقتی در مورد چیزی احساس عصبانیت می کنید، تقریبا غیرممکن است که با موقعیت به شیوه ای سازنده یا مفید کنار بیایید. اگر احساس می کنید خونسردی خود را از دست داده اید، فقط برای مدتی از موقعیت دور شوید. زمانی که همه، از جمله خودتان، احساس آرامش بیشتری داشته باشند، بهتر با آن کنار می آیید.

6. بدن خود را حرکت دهید

ورزش یک راه عالی برای دفع بخار است. می توانید در اطراف بلوک قدم بزنید، برای دویدن بروید یا کاری بسیار پرانرژی مانند بوکس انجام دهید.

۷- با کسی صحبت کنید

صحبت کردن با فردی که به او اعتماد دارید در مورد احساستان می تواند وزن را از روی دوش شما و همچنین ذهن شما دور کند. ممکن است یک فرد بزرگسال، دوست یا یکی از اعضای خانواده قابل اعتماد باشد. حتی می توانید با جوانان دیگری که احساس شما را درک می کنند صحبت کنید.

اگر عصبانیت شما در حال خارج شدن از کنترل است، به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. ویدیوی ما را تماشا کنید تا دریابید که چرا صحبت کردن کمک می کند.

8. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

اگر بدانید چه چیزی به شما کمک می کند تا آرام شوید، هر زمان که احساس عصبانیت کردید، آن را واقعا مفید خواهید یافت. برای انجام کاری که از آن لذت می برید، وقت بگذارید، خواه قدم زدن در پارک، خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی. همچنین می توانید یک اپلیکیشن را امتحان کنید تا به شما در آرامش کمک کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 3 =

مشاهده بیشتر