ورزش کنید تا آلزایمر و پوکی استخوان نگیرید/ روزانه چقدر پیاده روی کنیم تا سکته نکنیم؟

مجموعه :Uncategorized

ورزش کنید تا آلزایمر و پوکی استخوان نگیرید/ روزانه چقدر پیاده روی کنیم تا سکته نکنیم؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فعالیت بدنی و ورزش کردن در پیشگیری از بروز پوکی استخوان، آلزایمر و سکته قلبی موثر است.

ورزش کنید تا آلزایمر و پوکی استخوان نگیرید/ روزانه چقدر پیاده روی کنیم تا سکته نکنیم؟به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انجام حرکات ورزشی و فعالیت بدنی یک روش بسیار مناسب در جهت سالم ماندن و ایجاد روحیه شاد است، اما با این وجود بسیاری از افراد به علت شغل پر دغدغه خود در محل کار کمتر به ورزش می‌پردازند و بعد از تمام شدن ساعت کار اداری خود هرچه سریع‌تر قصد رسیدن به منزل و بیشتر دیدن خانواده شان را دارند، اما این حرکت از نظر اکثر پزشکان ایرانی یک روش نادرستی در جهت باز شدن گرفتگی‌ها مخصوصاً انتقال خون به رگ‌های مغز انسان است.

کم تحرکی، نبود فعالیت مناسب و کافی در تمام افراد منجر به استرس و افسردگی خواهد شد و می‌تواند عواقب جبران ناپذیر و نتایج منفی آن را به صورت بیماری‌های گوناگون مانند سرطان، دیابت، بهم ریختن آنزیم‌ها و چرب شدن کبد نشان دهد. طبق گفته اکثر متخصصان و پزشکان جهان پیاده روی روزانه یا انجام ورزش‌هایی مانند شنا، والیبال، بسکتبال و مصرف مواد خوراکی موثر، سیب و انواع مغز‌ها راهکاری مناسب در جهت کاهش تنبلی افراد است.

بیماری قلبی نخستین علت مرگ ایرانیان

کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کم تحرکی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: شاید شایع‌ترین علت مرگ در ایران مخصوصا درشهر‌های بزرگ بیماری‌های قلبی_عروقی به علت نبود فعالیت مناسب، زندگی در شهر و پرداختن به شغل پر دغدغه است.

وی افزود: طبق پژوهش‌های علمی، اکثر انجمن‌های قلب در دنیا پیاده‌روی روزانه به مدت نیم ساعت و ۵ روز در هفته را به صورت مکرر عامل موثری در جهت کاهش بیماری‌های قلبی_عروقی افراد می‌دانند.

صمد پور اظهار کرد: افراد مبتلا به دیابت نوع دو که وابسته به سبک زندگی، کم تحرکی، چاقی و نوع تغذیه هستند باید برای کنترل ضربان قلب تحرک و ورزش را در زندگی روزانه خود گسترش دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ارتباط پوکی استخوان با کم تحرکی اظهار داشت: پوکی استخوان از طریق استفاده از دخانیات و نبود کلسیم کافی در بدن به وجود می‌آید. توصیه اکثر پزشکان برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و آلزایمر انجام مکرر فعالیت‌های بدنی شدید است.

بیماری‌هایی که چاقی به جانتان  می‌اندازد

صمدپور افزود: چاقی و اضافه وزن تاثیر زیادی بر بروز انواع گوناگون بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، آرتروز، درد مفصل، کمر درد شدید و ایجاد کبد چرب دارد پس برنامه‌های ورزشی تاثیر زیادی در پیشگیری افراد برای ابتلا به اینگونه بیماری‌ها دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افراد در آلودگی هوا ، حرکات ورزشی را در منزل و فضا‌های بسته  انجام دهند.

صمدپور گفت: همه مدارس، سازمان‌ها و خانواده‌ها، در بالا بردن روحیه تندرستی جامعه تاثیر زیادی دارند و باید شرایط ورزش همگانی برای تمام افراد با هر رده سنی فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

مطالب خواندنی و جالب

گالری عکس های دیدنی و جالب