0

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر
در این پست با راهنمای کلی نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر در خدمت شما عزیزان هستیم. Android یک سیستم عامل برای گوشی های تلفن همراه می باشد که توسط غول فناوری یعنی شرکت گوگل ساخته و معرفی شده است. طبق پیش بینی های صورت گرفته ، سیستم عامل اندروید تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۵ درصد از کل بازار حمل و نقل گوشی های هوشمند را به دست می آورد. نسخه های اندرویدی مانند Lollipop ، KitKat ، Oreo و Jelly Bean در بین کاربران گوشی های همراه هوشمند در سطح جهان بسیار مشهور هستند. اندروید یک سیستم عامل عالی برای بیشتر کاربران مخصوصاً کاربران تلفن همراه می باشد ولی بعضی اوقات نسخه پیش فرض یا نسخه بروزرسانی شده فاقد چیزی است که مطلوب ما باشد. بنابراین ، نصب مجدد سیستم عامل آندروید می تواند به شما کمک کند آنچه را که می خواهید مطابق پشتیبانی دستگاه خود بدست آورید. ما در این پست قصد داریم به تمامی روش های نصب مجدد اندروید بر روی گوشی تلفن همراه بپردازیم.

نحوه نصب مجدد سیستم عامل اندروید بر روی گوشی با استفاده از سیستم کامپیوتر

هنگامی که دستگاه شما شروع به رفتار خارج از حالت نرمال می کند ، باید برخی تنظیمات لازم را انجام دهید تا بتوانید دستگاه را به حالت نرمال برسانید و در صورتی که کاری نتوان انجام داد باید سیستم عامل آن را مجدداً نصب کنید تا درست کار کند.

اما قبل از نصب مجدد سیستم عامل بر روی دستگاه خود ، باید از گوشی همراه Android خود و حافظه SD آن بکاپ تهیه نمایید. شما می توانید فایل پشتیبان را بر روی رایانه شخصی خود یا کارت SD خود گوشی قرار دهید. شما همچنین می توانید از سرویس کلود گوگل با نام  Google Cloud Storage Service برای ذخیره کردن فایل های پشتیبان خود استفاده کنید.

خب اجازه بدین به روشهای مختلف موجود برای برگرداندن سیستم عامل Android در گوشی بپردازیم.

روش اول: انجام ریست سخت افزاری

در این روش که Hard Reset نام دارد تنظیمات کارخانه را بر روی تلفن همراه شما ایجاد می کند. برای اتمام این روند باید از رایانه استفاده کنید که تمام داده های دستگاه را از بین می برد.

مواردی که برای Hard Reset یک گوشی نیاز داریم:

  1. یک پی سی کامپیوتر با سیستم عامل Windows یا Linux یا Mac
  2. کابل رابط USB برای ارتباط دادن گوشی به کامپیوتر
  3. دانلود ابزار Android ADB tool

مراحل زیر نشان دهنده مراحل لازم برای انجام Hard Reset گوشی با استفاده از کامپیوتر می باشد.

مرحله اول: فعال سازی حالت Developer Mode در اندروید

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

  • بر روی تب About Phone رفته و در آن بخش وارد شوید.
  • بر روی Device Information کلیک کنید.

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

  • شما می توانید شماره مدل ، نسخه Android ، نسخه سخت افزاری ، تعداد ساخت و سایر اطلاعات مهم دستگاه خود را مشاهده کنید. در اینجا باید شما بارها بر روی گزینه “Build Number” ضربه بزنید تا پیامی را ببینید.
  • به منوی تنظیمات اصلی برگردید و این گزینه اضافی را در حالت developer را خواهید دید.

مرحله دوم: فعال سازی USB Debugging

  • به تنظیمات گوشی بروید.
  • منوی Developer options را باز کنید.

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

  • در قسمت Debugging به USB Debugging رفته و آن را فعال نمایید.

مرحله سوم: نصب Android SDK Tools

کامپیوتر خود را روشن کرده و درایور ابزار مربوطه را دانلود نمایید.

مرحله چهارم: متصل کردن گوشی به سیستم کامپیوتر

اکنون با کمک کابل USB دستگاه Android خود را به رایانه شخصی خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل Windows شما موبایل را شناخته است.

مرحله پنجم: باز کردن SDK Tools

  • بر روی سیستم کامپیوتر خود ابزار Command Prompt را باز نمایید.
  • مکان برنامه های بارگیری شدن Android SDK Platform Tools را مانند زیر وارد کنید.

cd C:\users\Hemangini\AppData\Local\Android\android-sdk\platform-tools

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

  • اکنون سیستم را مجدداً راه اندازی کرده و در حالت ریکاوری باز کنید. برای این کار ، دستور زیر را وارد کنید.

adb reboot recovery

موبایل Android را جدا کنید و اکنون می توانید رمز عبور را حذف کنید یا می توانید یک ریست فکتوری برای نصب مجدد سیستم عامل انجام دهید.

روش دوم: فلش کردن ROM

ROM یک نسخه اصلاح شده از سیستم عامل Android است. شما می توانید با دریافت ورژن جدید ROM و یا نسخه Clean آن بر روی سیستم خود ، آخرین نسخه Android را دریافت کنید. در ادامه  مراحل آن را بررسی می کنیم.

مرحله اول: فعال سازی Bootloader

بسیاری از افراد بر این باورند که وقتی ROM را فلش می کنید گوشی خود را کامل از صفر راه اندازی نمی کنید و Root کردن دستگاه اندرویدی چیز دیگری است. ما فقط ROM را دستکاری می کنیم تا سیستم عامل Android جدید با کارکردی طبیعی داشته باشیم. ولی در واقع بیشتر ROM های سفارشی با دسترسی روت به گوشی همراه هستند و از اینرو شما می توانید وقتی که ROM را تنظیم می کنید ، Root کردن مجدد دستگاه تلفن همراه خود را نیز انجام دهید.

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

باز کردن قفل Bootloader و بازیابی سفارشی می تواند روند متفاوتی در هر دستگاه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود در گوگل متن “Unlock Bootloader in ‘your phone’s model number’” را جستجو کرده و سپس نحوه فلش کردن سفارسی گوشی خود را پیدا کنید. بعد از این مرحله باید دستورالعمل اجرای کار را مطالعه نمایید که می توانید در قالب راهنماهایی با نام TWRP recovery از اینترنت دریافت کنید استفاده نمایید.

هنگامی که مرحله رفع انسداد Bootloader را انجام دادید و یک بازیابی سفارشی را نیاز دارین تا گوشی خود را از صفر راه اندازی نمایید. این کار به شما کمک می کند تا مرحله بعدی را آسان تر انجام دهید.

مرحله دوم: گرفتن بکاپ از داده های مهم گوشی

بعد از بازیابی دستگاه ، از برنامه ها ، داده ها و فایل های دیگر موجود در سیستم نیز بکاپ تهیه کنید. در صورت بروز هرگونه اشتباهی در هنگام نصب مجدد سیستم عامل ، شما براحتی می توانید تمام داده های خود را پس بگیرید.

  • دستگاه را مجدداً ریست کنید و “Recovery Mode” را باز کنید. “بیشتر اوقات با فشار دادن همزمان دکمه های Power و volume می توانید این کار را بر روی دستگاههای اندروید انجام دهید.
  • در حالت ریکاوری ، به بخش “پشتیبان گیری” بروید و تنظیمات پیش فرض را انتخاب کنید (به خصوص اگر برای اولین بار این کار را انجام می دهید). همچنین در صورت درخواست می توانید نام را به فایل پشتیبان بدهید. دکمه “تأیید” را بزنید و نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • شما باید تا زمان تهیه نسخه پشتیبان صبر کنید.

اگر می توانید پشتیبان Nandroid را بر روی تلفن خود داشته باشید ، در اینصورت بسیار خوب خواهد بود زیرا می تواند از تمام سیستم به انضمام  ROM نسخه پشتیبان تهیه کند.

مرحله سوم: دانلود ROM و فلش کردن آن

مرورگر کامپیوتر خود را باز کنید و به دنبال بهترین ROM Android برای تلفن خود در Google باشید. MIUI ، Liquid Smooth ROMS و CyanogenMod برخی از محبوب ترین ROM های خارج از کشور هستند. اکنون ، فایل Zip را از طریق اتصال USB گوشی به رایانه شخصی خود به تلفن همراه خود منتقل کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از اتصال WiFi آن را مستقیماً در دستگاه Android خود بارگیری کنید.

خب الان رمان فلش کردن ROM می باشد.

نصب اندروید بر روی گوشی با استفاده از کامپیوتر

  1. دستگاه اندروید خود را ریست کرده و در حالت ریکاوری باز نمایید.
  2. به قسمت ‘Install ZIP from SD card’ می رویم.
  3. مسیر فایل دانلود شده یا ارسال شده را انتخابب می کنیم.
  4. صبر کنید تا مرحله فلش کردن به اتمام برسد.
  5. در صورت پرسش در خصوص داده های گوشی باید بر روی wipe out the data from your phone کلیک نمایید.

وقتی مراحل کار به اتمام رسید ، گوشی تلفن همراه شما آماده است تا با ROM جدید دوباره راه اندازی شود.

مرحله چهارم: نصب نرم افزارهای Google Apps

همانطور که می دانید برنامه های Google منبع باز نیستند ، بنابراین هنگامی که رام اندروید خود را لمس می کنید ، باید Google Apps را نیز بارگیری و نصب مجدد کنید. همانطور که مراحل “Flash ROM” را در مرحله قبل دنبال کردید ، برنامه هایی مانند Google Play Store ، Gmail ، Hangout ، YouTube و غیره را بارگیری و نصب نمایید.

شما با استفاده از رایانه شخصی خود موفق شدین نصب مجدد را انجام دهید و سیستم عامل Android جدید خود نصب کردید.

نتیجه گیری

تنظیم مجدد سیستم عامل به این معنی است که داده ها و سایر تنظیمات از دستگاه شما پاک می شوند. بنابراین بهتر است ابتدا با استفاده از کابل USB از فایلهای مهم رسانه ای ، اسناد ، برنامه ها و تنظیمات شخصی خود بر روی کارت SD یا رایانه شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند بتوانید مجدداً بدون هیچ مشکلی سیستم عامل گوشی خود را نصب و راه اندازی نمایید. اگر روش قابل اعتماد دیگری را برای این فرآیند که آزمایش کرده اید می دانید ، می توانید آن را در قسمت نظرات در زیر به اشتراک بگذارید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر